תנועה ומעברים
כבר בטרמינל, עם בוא הילדימות לגן, אנו שואלות: “היכן בקבוק המים שלך?”. זו אינה שאלה סתמית - אלא עוגן בביסוס סדר היום. בקבוק המים הוא חפץ מעבר שמסמן: אני פה, אני חלק. הסלסלה הקבועה בכיתה הופכת את הדרך פנימה למסע עם מטרה והצלחה - אני בגן! הילדימות נכנסים עם בקבוק ביד, מובילים את עצמם פנימה ובונים שייכות וביטחון.
האפרוחים
האפרוחים מתחילים לנוע בחלל ולהכיר את המרחב: שטיח, בובות, פינת אוכל. נתרגל זאת מדי יום ברוטינה קבועה.בהפסקת המים נגלה את הבקבוק שלנו ושל החברימות- עם קש או ידית, כבד או קל, מלא או ריק. בהמשך נוסיף פרי מתוק ונלמד לעצור לרגע של נשימה והתבוננות משותפת.
במפגש פגשנו תפוחים שלמים - התבוננו בהם, גלגלנו כמו כדור ובחנו את הצבעים האדום והירוק. לטעימה חווינו תפוח מאודה -רך, מתוק וחמים - וגילינו מרקם וטעם שונים מהתפוח הטרי. חוויה ראשונית של טעם, מגע וריח שהתחברה לעונת החג. והקשבנו לשיר מתגלגל.. שירי משחק: הופ הופ הופ - ערוץ לולי
שכבת הצעירים
הצעירים מתנסים במעברים - מהכיתה לחצר, מהמשחק לשטיפת ידיים. בעינינו כל מעבר הוא התארגנות פנימית ממקום אסוף למקום אסוף. כך זה נראה: הבקבוקים מסודרים על מחצלת בחצר, והילדימות יוצאים מהכיתה אחד־אחת. שם מחכה שי עם כל הבקבוקים - מי מוצא את שלו.ה? מתיישבים, ממתינים ונוצר מעגל מים.במעגל נכיר בקבוקים שונים - דינוזאור, פרחים, ירוק או כתום, עם קש או בלי. ננסה לפתוח לבד - צעד קטן של עצמאות. כך נוצר שיח סביב דמיון ושוני, הקשבה ולגימות קטנות שמרוות ומרגיעות.
פעילות אורטלון: בכיתה הופיעה סלסלה ובה תפוחים אדומים וירוקים ורימון עם כתר. הפירות התגלגלו כמו כדורים, הרימון סקרן במיוחד - מיששנו ובדקנו את הכתר. את התפוחים טעמנו וגילינו שהירוק חמצמץ והאדום מתקתק. את האדום והירוק פגשנו גם בצבעי הידיים בחצר ובמגש ארוחת הבוקר. הקשבנו לשירים מתגלגלים כמו תפוחים ורימונים שנופלים מן העץ שירי משחק: הופ הופ הופ - ערוץ לוליכך נולד הצבע
שכבת הבוגרים
אצל הבוגרים הפסקת המים הופכת לטקס קבוצתי. תורנים מחלקים את הבקבוקים, וכל הקבוצה ממתינה ומקבלת בסבלנות. כך אנו מתרגלים אחריות, אמון ושיתוף.בתוך הטקס מתפתח שיח: שקוף או אטום? כבד או קל? מלא או ריק? עם קש או פייה רכה? נכיר את השוני והייחודיות – בקבוק עם דינוזאור, אחר עם פרחים - ונחבר לכך שיח על חשיבות המים לגוף. הרגע מלווה בשירים קצרים ומצחיקים, והופך לחווייתי, מחבר ומלמד.
פעילות אורטלון: תפוחים אדומים וירוקים הופיעו בכל מקום- חלקם נגלגלו, חלקם כבר עם ביס קטן. טעימת הטעמים חשפה את ההבדל בין חמצמץ למתקתק. ואז הופתענו מהרימון שבסלסלה: ניסינו לפתוח בידיים ואף בשיניים, אך רק בסכין נפתח והשפריץ מיץ אדום על הדף הלבן. הילדימות הוציאו גרעינים - חלק לפה וחלק נמעכו על הדף. במקביל נישנשנו תפוחים והקשבנו לשיר חגיגי לקראת ראש השנה.בראש השנה - שיר ילדים - שירי ילדות ישראלית
לסיום
השבוע התמקדנו בבניית סדר היום דרך תנועה, מעברים והפסקות מים משותפות - מהאפרוחים ועד הבוגרים.יחד עם פעילויות האורטלון סביב תפוחים ורימונים- טעמנו, גלגלנו, מיששנו, צבענו ושוחחנו – חיברנו את היומיום בגן אל אווירת החג המתקרב.
📅 העדכון הבא יישלח ב־30.9מאחלות לכולכם חגים שמחים ושקטים, עם הרבה מים מתוקים בלב 💧🍎