אנרגיות של סתיו ושגרה חדשה שנבנית בהדרגה :)

31 באוקטובר 2024

הודעות כלליות 1

נחלת יצחק 1

בבלי 5

הודעות כלליות

שבוע טוב לכל משפחות הגן,

רגע לפני העדכון, כמה הודעות חשובות:

*הרצאה להורימות: ביום שני ה4.11.24 תתקיים הרצאה ראשונה לשנה זו בסניף נחלת יצחק. היה ממש כיף לפגוש השבוע את הורי בבלי בפורום המקביל!

ההרצאה נועדה להגדיל את ההיכרות שלכם עם דרכי הפעולה העיקריות בגן שלנו. אנחנו עובדות בשיטה מבוססת ערכים, ולכן הערכים בגן שלנו מאוד משמעותיים. ממליצות מאוד להצטרף להרצאה (היא מתקיימת בזום), תאפשר לכם להכיר קצת יותר לעומק את השפה של הגן! ניפגש ביום שני הקרוב, בשעה 20:30 בזום (לינק יישלח לנרשמים בתחילת השבוע הבא, טבלת הרשמה להרצאה תישלח בנפרד).

  1. קורס עזרה ראשונה: ביום חמישי האחרון כל צוות הגן סיים מפגש אחרון של קורס עזרה ראשונה מורחב שנתי וקורס התנהלות בטוחה במרחבים בגן.

  2. הכינה נחמה קפצה לביקור: השבוע נצפו מספר ספסימנים בראשי הילדימות בבבלי…  אנא בצעו טיפול יסודי לכולם בסוף השבוע ושוב גם בשבוע הבא – ויחד נמגר את הכינים! זו גם הזדמנות טובה לטיפול מניעתי גם בנחלת יצחק!

  3. ציפורניים: בבקשה הקפידו לגזור לילדימות ציפורניים באופן סדיר - זה שומר גם עליהם (הציפורניים פחות נשברות) וגם על יתר הילדימות והצוות שיכולים להישרט בטעות…

  4. נשיכות:

נשיכות

אנחנו רוצות לשתף אתכם קצת בהתמודדות שלנו עם תופעה מוכרת ושכיחה בעיקר בגני ילדים בגנים הרכים שלנו – נשיכות. הנשיכות מאוד לא נעימות, ומלחיצות את שני הצדדים – הנושך והננשך, וכמובן הוריהם.

למה פעוטות נושכים?

אנו נמצאות בשלב שבו האינטראקציה החברתית עוד ממש בחיתוליה, והילדימות עוברים בה למידה יום-יומית. אבל מנגד, ילדימות בגילאים האלה לא תמיד יודעים להביע את רגשותיהם. הרבה פעמים את פשוט מגיבים באופן אוטומטי, ונשיכה היא תגובה טבעית וראשונית עבורם. עוד ביטויי תסכול מוכרים הנובעים ממחסור בכלים רגשיים ומילוליים הם דחיפות, משיכות, חטיפות משחקים ואפילו חיבוקים שהם חזקים מדי. לרוב התגובות האלו נוצרות במהלך חיכוך חברתי כלשהו – רצון בחפץ שנמצא אצל אחרת, רצון להצטרף למשחק, כעס על חטיפה, קושי בהשתלבות במשחק או רצון לתקשר – אפילו תקשורת חיובית.

בנוסף, שינויים בסביבה המשפחתית/ביתית של הילד/ה כמו מעברים בין מסגרות, הולדת אח, גירושי הורים, וכדומה יכולים להוביל לנשיכות כחלק משינוי התנהגותי אצל הילד/ה. ישנו גם אלמנט המושפע מצרכי גרייה חושית – ילדים שזקוקים לגירויים חושיים עמוקים - אך רוב המקרים לא נובעים משם. מסיבות אלה, במקרה שנזהה ילד/ה בתקופה של נשיכות, נקיים אתכם שיחה כדי לנסות להבין כיצד הכי טוב לפעול.

אז מה אנחנו עושות?

בגן אנחנו שואפות לעצור כל פגיעה, ולנסות לזהות חיכוך לפני שהוא יתדרדר לכדי נשיכה, אך נשיכה יכולה להיות משהו מאוד מהיר וזריז, ולעתים אנחנו רחוקות מדי מהילד הנושך כדי למנוע אותה כליל. כשאנחנו מזהות ילד/ה שעוברת תקופת נשיכות, אנחנו מתחילות לתצפת ולדאוג לנוכחות קרובה אליו/ה, ולזהות רגעי קונפליקט פוטנציאליים. ברגעים אלה נשאף לקיים שיח מלמד – איך מצטרפים למשחק, איך יוצרים אינטראקציה. הילדימות ממש עכשיו עוברים משלב משחק אגוצנטרי להתחלה ובסיס של משחק חברתי, ובשבילנו כל קונפליקט הוא הזדמנות למידה. אלו דברים שלומדים רק בזמן אמת. אגב, לעתים כאשר אנחנו נמצאות עם ילד/ה בתקופה נושכת בסיטואציה של משחק חופשי במרחב גדול יחסית, נדאג לו/ה למוצץ – זה מרגיע תחושתית ומוסיף לנו עוד שלב לזהות מתי תגיע נשיכה. זהו תמיד פתרון קצר, קצר טווח, ויקרה כמובן בתיאום אתכם ההורים.

חשוב לציין שנשיכה אינה ביטוי לאלימות או תוקפנות, היא תמיד תגיע כנסיון לתקשר משהו.

בתגובה לסיטואציה כזו, מחנכת אחת תטפל בילד/ה שננשכ/ה, תחבק ותרגיע, ואילו מחנכת נוספת תטפל בילד/ה הנושכ/ת. התגובה שלנו לנשיכה אינה כעס או עונש אלא מתן כלים ותגובה המבהירה כי זו אינה התנהגות מקובלת. הילד הנושך אינו פושע, והרבה פעמים גם ממש נבהל . אנחנו כן נראה כי הננשכ/ת בוכה, כואב לה/ו, נזכיר שאנחנו לא נושכים, וננסה להכיר בתחושות שהובילו לנשיכה. "אני מבינה שממש רצית את הצעצוע הזה, אבל עכשיו יעל משחקת בו, ותראי, היא בוכה כי ממש כואב לה. אנחנו לא יכולים לנשוך".

מה אתם יכולים לעשות?

לגלות סבלנות והכלה, והבנה כי מדובר בשדה למידה מוכר מאוד. חשוב להבהיר שאנחנו לא מדווחות מי הילד/ה שנשכו, אין בכך שום טעם. אנחנו מבינות שלא נעים לראות נשיכה על הילד/ה שלי, וגם לא נעים לדעת שהילד/ה שלי נושכים, אך הנשיכות בקרב ילדי הגיל הרך הן תופעה התפתחותית וחולפת. אם נתמיד בתגובה לננשכ/ת ולנושכ/ת בצורה עקבית ומקצועית נרגיש את העלמות התגובה הזו.

לעדכן אותנו אם אתם חווים נשיכות של הילד/ה בבית – נשוחח על כך וננסה להתאים את התגובה בבית ובגן כדי לוודא שאנחנו נותנות לילד/ה מענה טוב ועקבי בשתי הספירות.

לא להתייחס לנשיכות כאל דבר משעשע, גם אם הן נראות כמו "נשיכות של אהבה", אך גם לא לכעוס, אלא להגיב בצורה שקולה המבהירה כי נשיכה אינה דבר המקובל עלינו.

אז זהו לגבי הנשיכות – מקוות לא לדבר אתכם על כך עוד הרבה השנה :)

מאחלות לכולם.ן סופשבוע סתווי נעים ושקט, אחינועם, עומרי וכל צוות גן ילדי הטבע הדמוקרטי

נחלת יצחק

צעירים נחלת יצחק

שבוע של חזרה לשגרה נפלא עבר עלינו, גם אם לפעמים היה לנו קצת יותר קשה להיפרד בבוקר, במהרה נזכרנו כמה כיפית טובה ונעימה לנו השגרה, הלמידה, השירים והחברים בגן. 

השבוע המשכנו לחקור את עונת הסתיו, שהיא עונה מופלאה המביאה איתה למידות מגוונות ומהנות מאוד עבורנו. 

הבקרים נהיו קרירים מאוד ואנחנו מתחילים להרגיש את שינויי מזג האוויר. בטקס הבוקר כשאנחנו יושבים יחד אנחנו מתבוננים סביב ורואים שחלק מהחברים כבר לובשים חולצה ומכנס ארוך, שואלים איך הגענו לגן? והאם היה לנו קריר או חמים בדרך? 

השבוע התחלנו לחקור את הרוח! בכיתה אנחנו פותחים את הדלת בזהירות…אני קצת חוששת. מה הביא איתו הסתיו? אולי הוא הביא איתו דרקון ענק? התעופפתי אחורה מרוב שהסתיו הביא איתו רוח, רוח סתיו! הקשבנו ורקדנו לצלילי השיר רוח סתיו ושאלנו איך בכלל עושה הרוח? פווווווו חזק ולפעמים גם חלש.

תרגילי רוח שונים ומשונים

פעולת הפווו היא יכולת מעניינת ומיוחדת שלוקח זמן לשכלל אותה:) בגן למדנו כל מיני טכניקות מעניינות לעשות פוווו כמו הרוח. התחלנו מלקחת פונפון קטן בכף היד שלנו ולעשות פוווו חזק עד שהפונפון מתעופף. 

בהמשך למדנו לעשות רוח בעצמנו בעזרת קרטון, כשנפנפנו בקרטון בעוצמה שונה גילינו שהשיער שלנו עף ברוח וזה מצחיק ומדגדג! עשינו רוח לחברים שלידנו וגם הצלחנו בעזרת הרוח החזקה להעיף ערימת עלים.

עונת הסתיו מביאה איתה גם דברים פחות טובים כמו המון המון נזלות!! שאלנו את החברים מאיפה מגיעה בכלל הנזלת והאם אנחנו מרגישים אותה כשהיא באה לבקר? האם זה נעים או אולי בכלל טעים? כמו שמהפה אנחנו יכולים להוציא רוח ולנשוף כך גם מהאף, רק שזו פעולה קצת יותר מורכבת ללמידה, החברים האלופים ממש על זה:) התחלנו מלנסות לסגור את הפה ולהוציא רוח רק מהאף,וכמו פילפילונים קטנים הכנו חדק אישי מגליל נייר, אליו חיברנו נייר קרפ צבעוני וניסינו להוציא אוויר רק מהאף ממש כמו הפיל! עד שהניירות קצת התעופפו. 

בהמשך הגיעה לכיתה עמדת קינוחי אף חדשה, ובה מראה, טישו ופח קטן. דיברנו על השימוש של כל אחד והדגמנו איך אנחנו ניגשים למראה ומסתכלים על עצמנו זה היה נורא כיף ומצחיק:) ממליצות גם בבית להכין עמדה נגישה לקינוח אף לילדימות, כמובן שהם זקוקים עדיין לעזרה בפעולה עצמה, אבל הרבה יותר נחמד ומכבד עבורם לעשות את זה יחד. 

פעילות חומר בגן

בכל יום יש לנו חצי שעה שאותה אנו מקדישים לפעילות חומר בקבוצה קטנה, לה אנחנו קוראים אחווה. האחוות משתנות ומתחלפות לרוב, ולפעמים הן נשארות קבועות לכמה ימים כשהתחלנו עבודה כלשהי בחומר שאנחנו רוצים לשכלל מיום ליום. 

השבוע למשל הכרנו את הדבק הלבן! גילינו האם התחושה שלו נעימה לנו או שנרצה ישר לשטוף ידיים? הפעילות סביב חומר, לא משנה מהי, תמיד תהיה קשורה לנושא שאנחנו לומדים בגן השבוע:) קיבלנו קרטון ריק עם כלי קטן מלא בדבק וגילינו איזה קסם קורה כשמורחים דבק ומניחים עליו עלה, ועוד עלה. מה נדבק ומה נופל? בהמשך השבוע צבענו עם מכחולים גואש בצבעי הסתיו, והפעם יחד עם מכחולים! עטפנו את רגליי השולחן בניילון נצמד ויצרנו לעצמנו משטח ציור שקוף וכיפי לציורי סתיו. נתנו לכל חבר את הזמן לגשת ולהוסיף את הציור שלו. הלמידה שלנו היא גם הרבה מאוד חברתית ואנחנו נהנים לצפות בחברים שלנו.

שיהיה סופ"ש נעים ושקט, נתראה ביום ראשון עם סדינים רעננים ובקבוקי מים מלאים 🌈

בוגרים נחלת יצחק

הופס! אחרי החגים כבר לגמרי פה! מי היה מאמין? איזה שבוע נעים ומעניין עבר עלינו בגן! אנחנו מתחילות שוב שיגרה,  רצף ימים מלאים ועמוסים בכל טוב והמון דברים מלמדים מעניינים וכייפים התרחשו השבוע!

שעון חורף

את יום ראשון פתחנו לאחר החלפת השעון שלנו לשעון חורף. חלקנו ישנו יותר, חלקנו התעוררנו מוקדם מוקדם. ראינו בימים הראשונים את אותות חילוף השעון על הילדימות, חלקם התעייפו מוקדם יותר, אחרים נעשו רעבים מוקדם יותר.

 במפגש הבוקר שוחחנו מעט על שעון החורף, השמש ששוקעת מוקדם יותר בערב וגם ראינו שהמחוגים על שעון הקיר בכיתה כבר לא מראים לנו את השעה הנכונה וזה עלול לבלבל אותנו המחנכות. אז הורדנו את השעון והתבוננו בחלקים שלו, מה היה שם? מספרים, מחוגים בגדלים שונים, מאחורה גם סוללה ועיגול קטן שבעזרתו אפשר להזיז את המחוגים. סובבנו את העיגול הקטן וראינו שהמחוגים שלנו זזים יחד, כיוונו את השעון ותלינו אותו שוב על קיר הכיתה:) הילדימות התרגשו וחלקם סיפרו שגם להם יש שעונים בבית, בסלון, במטבח ועל השולחן..

עוד ועוד עלי שלכת 🍂 

גם השבוע חברימות המשיכו לפנק אותנו בבקרים בעלי שלכת פריכים וזהובים. מיששנו וניערנו, ריסקנו ופוררנו, פיזרנו ואספנו. ומה עוד? גם הדבקנו:) כל החברימות קיבלו דף עליו מרחו בעזרת דבקונים המוןןןן דבק לבן, ממש שלוליות קטנות של דבק עליהן החברימות הדביקו את עלי השלכת השונים. חלק מהחברימות הדביקו אותם בשלמותם וחלקם פוררו וריסקו אותם לתוך שלוליות הדבק:)

רוח רוח

מה הביא איתו הסתיו? נפתח את החלון והדלת ונראה! אולי דרקון גדול? אולי חתלתולים קטנטנים?…אהה זו רוח! שאלנו איך אפשר לעשות רוח ויחד כולנו ניפחנו את הפה ונשפנו חזק חזק! הרגשנו את הרוח על הפנים, על הידיים, מנפנף לנו את השיער, ומה עוד? הבאנו פונפונים צבעוניים לכיתה, הנחנו אותם על הריצפה וניסינו לנשוף חזק חזק, ראינו איך הפונפונים מתגלגלים בין החברימות:)


האלווין🎃

אנחנו מאוד אוהבים לגעת בחג הזה בגן שלנו, הצבעוניות שלו מזמנת עוד התנסויות במרקמים! אז מה היה לנו השבוע? פיילת איכסה🕸

לכבוד החג הצבעוני הכנו יחדיו פיילת איכסה. איך הכנו אותה? בפיילה עירבבנו זרעי צ׳יה שהשרנו במים מראש, מעט צבע מאכל צהוב ואדום, נייר סופג, קורנפלור, חוטי צמר צבעוניים  והמון עכבישים, עטלפים ועכברים קטנים מפלסטיק. יצאה לנו עיסה דביקה ולחה במיוחד :) הילדימות חילצו את החיות הקטנות ושמו אותם בקופסא בצד. היה ממש משמח לשמוע אותם צוהלים מצאתי עכביש! מצאתי עכבר! וגם סתם להתפלש לנו יחדיו. 

בסוף היום שמנו את העיסה שלנו בתבנית סיליקון מיוחדת והכנסנו אותה ישר למקפיא. למחרת הגשנו לילדימות את האיכסה הקפוא והתחלנו להציל את החיות בעזרת בקבוקוני מים קטנים ומלח. כשכל החיות חולצו, ראינו שנשארו לנו מלא זרעי צ׳יה! מה אפשר לעשות איתם? החלטנו ביחד לשתול אותם בגינה הקטנה שלנו. לקחנו עציצים קטנים ומילאנו אותם באדמה ובעזרת האצבעות הקטנות שלנו יצרנו גומות אותן מילאנו בזרעים. כיסינו והשקנו וכעת נותר רק להמתין ולראות מה יצא לנו :)

מהלימון, לימון צבעוני

מי מכם שזוכר, בחצר הבוגרים ממש בצמוד לארגז החול עומד לו איתן- עץ לימון שמצל אותנו היטב בזמן המשחק בארגז החול. בתקופה זו של השנה עץ הלימון מתחיל להוציא לימונים שעוד לא לגמרי הבשילו, מצאנו לימונים ירקרקים שלא הבשילו והחלטנו לבדוק מה קורה בתוכם. חתכנו אותם והתבוננו בתוך הלימון, ראינו את הקליפה ואת בקבוקוני הפרי הלא בשל. את הלימונים החצויים טבלנו בצבעים והחתמנו על דף גדול, איזה יופי! ראינו את פנים הלימון בצבעים בולטים ויפים!

ניפגש בשבוע הבא עם סדינים רעננים ובקבוקים מלאים.

מאחלות סופשבוע חמים סתווי ושקט מכל צוות שכבת הבוגרים🌈🧡

כל צוות גן ילדי הדמוקרטי, בנחלת יצחק או בבלי!

בבלי

תינוקיה

שלום הורימות

אז עוד שבוע מאחורינו וכבר יש לנו חמישה גברברים שעושים את הצעדים הראשונים בעולם ההולכים על שתיים.

אנחנו  מתחילים לתת לילדים הרגלים של סדר יום קבוע, מעברים בין פעילויות , והרבה הרבה משחק דרך קבוצות קטנות, הפסקות מים ופרי.

בבוקר אנחנו מגיעים לגן למשחק חופשי בחצר ואנחנו מנצלים אותו כמה שיותר כי יש הרבה מה לעשות, מטיפוס על המתקן , לשחק בכדורים בגדלים שונים, תיבת חושים עם מברשות שונות, מכוניות, תיבת צלילים, סלסלת חיות. בשעה 8:25 מתאספים למפגש קצר של כמה שירי בוקר, אתם כבר הכרתם את מר גרב עם הכובע שלו שבא להגיד שלום ושירי אצבעות. אנחנו עובדים על חזרתיות אז כל השבוע עבדנו על אותם השירים. לפניכם.ן הקישורים אליהם:

שלום לכם 

לכובע שלי 

לדוד משה הייתה חווה 

אחרי ארוחת בוקר של ירקות + טחינה + ירק הפתעה (ברוקולי-כרובית-סלק) + כריך , מתארגנים לשינה משהו כמו 45 דקות ,אחר כך קמים שותים מים, יש החלפות חיתולים, אוכלים פרי ולאחר מכן עובדים בקבוצות קטנות, כל קבוצה חמישה ילדים , מפגש של 10 דקות אולי פחות תלוי היכולת של הילדים . יש לנו קופסת הפתעות ששם נמצא את כל מה שאנחנו צריכים למפגש (בובה שאומרת לנו שלנו ושרה לנו שיר שקשור אליה כמו למשל ארנבת = השפן הקטן – מדבקות גדולות וסיפור. השבוע קראנו חרוזים טעימימים של דתיה בן דור.

אז נשאר לנו עוד זמן לשחק בחצר ולגלות דברים חדשים לפעמים נחמד לפגוש חבר או חברה בקצה של המנהרה וגם לשמוע את הסיפור לפעמים מפאול קור.

בפינת ספרדית השבוע סופרים עד 10 וחזרנו על הדברים בסו, נריז, לנגואה, אומבליגיטו ומנוס....

המספרים עד 10-  https://www.youtube.com/watch?v=BdblGwDylYk

בפינת הצרכנות.... תחילת החודש!!! לא לשכוח ביום ראשון להביא חבילה של 4 מגבונים וגם סדיו נקי:)

מאחלת לנו שבוע של למידה והתפתחות והרבה צחוקים ומשחק ואהבה. 

סוף שבוע נעים.

צוות התינוקיה

צעירים

השבוע המשכנו להעמיק בשיח הסתיו שלנו, אחד הנושאים האהובים עלינו בגן, כי הוא יכול לקחת אותנו לכל כך הרבה כיוונים! קודם כל הוא יוצר שיח רב סביב הלבוש שלנו: מה אני לובשת היום? קצר או ארוך? קר לי או חם לי? אני רוצה להוריד שכבה? ללבוש משהו חם? זו הזדמנות ללמידה רבה ועצמאות בכל הנוגע ללבוש שלנו… איך אני יודעת שקר לי? נעים לי שהחולצה שלי רטובה? ואיך אדע שכבר חם מדי?

אבל הסתיו מלוה אותנו לאורך כל היום. בבוקר אנחנו אוהבים לקחת את כלי החצר ולאסוף לתוכן המון עלים מהחצר. אנחנו יושבים ומתבוננים בעלים שאספנו: כולם נראים אותו הדבר? לא! חלק צהובים, חלק ירוקים, חלק חומים, ןמדי פעם אפילו יש עלה אדום! יש עלים דקים ומוארכים, ואחרים עגולים. יש עלים עם דפנות משוננות ועלים עם דפנות חלקות.

אספנו לנו הרבה עלים מעניינים, והבאנו לשולחן הפעילות שלנו. על השולחן חיכו לנו דפים וכלים עם דבק. מרחנו את הדבק היטב על הדף, ובזהירות הנחנו עלים והצמדנו. איזה פלא! העלים נשארו דבוקים לדף!

גם למפגשים הסתיו שלנו חלחל: כבר בשבוע שעבר התחלנו לשיר את "עלי השלכת" וחיקינו עם הידיים את תנועת נפילת העלים. הגר ו שיר חדש: רוח סתיו )הרצליה רז):

רוח סתיו, רוח סתיו,

תנשקי אותי עכשיו.

החצב שלי פורח,

קיץ חם, עובר בורח.

שר אפרים שיר שמח,

עם הרוח מתפרחח.

רוצי, רוח, הלאה הלאה.

רוח סתיו, עלי למעלה

עופי-עוף אל השמים

והביאי גשם מים".

ניסינו גם אנחנו לעשות רוח! נשפנו על היד שלנו, והרגשנו איך הרוח "מנשקת אותנו". אחר כך הנחנו עלה על כף היד שלנו, וניסינו לנשוף עליו - הוא עף ממש כמו ברוח!

אפרופו נשיפות, אנחנו עובדים עכשיו על נשיפות מסוג אחר לגמרי. על הכלב נשפנו בעזרת הפה והשפתיים, ועשינו צליל של פוווווו. זו עבודה חשובה בפני עצמה שמשפרת את שרירי הפה, אבל בתקופה זו התחלנו גם לעבוד על נשימה דרך האף! זה עוזר לנו להתמודד עם תופעה סתוית אחרת: הנזלות!!! הנשיפה דרך האף עוזרת לנו להוציא את כל הנזלת לטישו המחכה, וקצת מנקה לנו את האף כך שיהיה לנו יותר נעים. אנחנו מתחילות לתרגל קינוחי אף, כמובן המחנכות עוברות אחר כך להשלים את הקינוח, אבל התחלנו לעודד את הילדימות גם הם לנסות לקנח אף. איך נעשה את זה? נצבוט את האף עם הטישו, ונשתדל שלא למרוח בדרך את הנזלת על כל הפנים…

את המפגש סיימנו בריקוד חופשי של "רוח רוח" (בביצוע מארש דונדורמה) וניסינו להשתובב כמו הרוח , ואז גם לשכב לנוח כשהתעייפנו.

מי שרוצים גם לשמוע את שירי הסתיו שלנו בבית, מוזמנים להיכנס לפלייליסט שירי הסתיו שלנו 

ניפגש ביום ראשון עם בקבוקים מלאים, סדינים נקיים, ומוכנים לשבוע שלם!

שבת שלום, מכל צוות שכבת הצעירים בבלי!

בוגרים

"רוח סתיו אל החלון הביאה חזיונות

של ימים קרים ושל שלכת 

ובבית שוב האף דבק לזגוגיות

וחשוון דוחק חומו של קיץ." (גרי אקשטיין)

(שמענו גם עם הילדימות:) הנה קישור למי שבא לרקוד: רוח סתיו)

איזה שבוע מדהים ומרגש עבר עלינו בצהובים! אחרי שהספקנו כבר לחזור מהחגים ולהתחיל להיכנס לשגרה החדשה שלנו של סתיו קריר -חמים ושל עלי שלכת, השבוע נראה שהילדימות באמת נכנסים ללופ של שגרה, זה ניכר במשחקיות ביניהם שמעמיקה מיום ליום, בשיחות הקטנות וההתקשרויות החמודות שלהם האחד עם השני.ה, אה כן וגם איתנו הצוות:) 

השבוע המשכנו להעמיק במפגשי הבוקר שלנו את השיח עם הילדימות על עונת הסתיו.. מי יכול לומר באיזה עונה אנחנו? הסתיו שלנו הוא מבולבל קצת לא? יש קצת שמש אבל גם רוח.. חלקנו באנו עם קצר וחלק עם ארוך.. איך מרגיש בכיתה שלנו חם או קר? שנדליק מזגן ?

מדי פעם פתחנו את הדלת של החצר.. אולי רוח סתיו תיכנס לנו לכיתה? 

שמענו את השיר הרוח השובב של דתיה בן דור…

"מי מניע את הוילון בחלוני?

מי מרקיד עלי אילן שבגני?

זה הרוח

זה הרוח השובב

זה הרוח שהביא איתו

הסתיו".

לאחר השיח על הסתיו המשכנו למשחק קצר וכיפי של פווווֹו! מי יודע מה יש לי בפה ? רוח? ממש כמו הרוח בחצר שלנו? איזה מגניב זה! משחק הפו שלנו הורכב מעלה גדול עליו הנחנו כדורי הפונפונים צבעוניים, העברנו בין כל הילדימות שנשפו פווווו... הופ! נפל פונפון! זה הרוח השובב!

רוח סתיו במפגשי החומר 

מפגשי החומר שלנו השבוע היו ממש כיפים ומעניינים ומרגיש שיש לסתיו חלק נכבד בעניין! הגענו לגן בבוקר ופגשנו את יניבי המחנך יושב על הספסל הירוק ומתעסק עם ארגז קרטון.. מה אתה עושה ניבי? אני? אני מדביק עם סלוטייפ את הארגז עלים שלנו! ארגז עלים? כן כן .. לקחנו את הארגז לחצר התיישבנו סביבו במעגל וחתכנו חור קטן וחמוד.. מי בא לאסוף עלי שלכת? הילדימות התהלכו להם בכל רחבי החצר הגדולה שלנו ומצאו עלי שלכת, יחדיו ישבנו מסביב לארגז וראינו האם אנחנו מצליחים להכניס עלים פנימה או לא ? זה קל או קצת מאתגר אותנו?

בחמישי הכנו במפגש החומר חדק של פיל עם נויה! הילדימות הביאו גלילי נייר טואלט מהבית שאותם לקחנו והדבקנו עליהם ניירות קרפ חתוכים. שמנו על האף וניסינו לנשוף דרך הנחיריים כמו פילפילון! למי יצא רוח מהאף?

קיבוע טקסי המעברים שלנו

החגים נגמרו וזה זמן מצוין לחזק לילדימות את טקסי המעברים, הקבוצה עברה את ההסתגלויות ותקופת החגים וכבר מגובשת ומבינה את סדר היום שלה. הרצון שלנו הוא שגם המעברים שלנו בין הארוחות לפעילויות יהיו חלקים וקלילים ולכן הוספנו שירים שעוסקים באוכל ובשטיפת ידיים:

דתיה בן דור- חרוזימים טעימימים - בכל בוקר לפני ארוחת הבוקר וגם בזמן האוכל התכנסנו יחד ושרנו.. מה שותה ברק? מרק!  הילדימות מאוד אוהבים וצוחקים מהשיר הזה, מוזמנים לבדוק איתם:)

אני שוטף ידיים-שירי ילדות ישראלית- בזמן השטיפת ידיים של לפני הארוחות וגם אחרי שרנו ביחד אני שוטף ידייים טריליללי לי לי לי …

ניפגש ביום ראשון עם בקבוקים מלאים, סדינים נקיים, ומוכנים לשבוע חדש!

מאחלים לכולכם.ן שבת סתווית רגועה ושקטה, מכל צוות שכבת הבוגרים🌈🧡