גם גשם גם מגפיים והילדימות נהנים שבעתיים

29 באוקטובר 2024

הודעות כלליות

שבוע טוב לכל משפחות הגן,

רגע לפני העדכון, כמה הודעות חשובות:

  1. אנחנו ממשיכות לגייס צוות גם בבבלי וגם בנחלת יצחק, ולכן אם אתן רואות פרצופים חדשים, יתכן שאלו מתלמדות או מחנכות בחניכה. מוזמנימות לברך אותן ולהציג את עצמכם! אנחנו לא מעדכנות אתכם לרוב בימים הראשונים עד שאנחנו מחליטות איפה כל אחת משובצת. בהקשר הזה אנחנו שמחים לבשר על הצטרפותה של מעיין לצוות נחלת יצחק, ועל הצטרפותן של עידית ושל ליאור לצוות בבלי! ברוכות הבאות!

  2. "צוות נחלת יצחק": ברוכה הבאה למעיין, מחנכת חדשה בשכבת הצעירים:

"היי! אני מעיין, בת 27, יש לי עשור של חינוך ילדימות באמתחתי, בעיקר בגילאי גן. בעיניי זו זכות לחגוג את החיים כל יום בדרך חדשה בשמחת לב טהורה שמתאפשרת בסביבת הילדימות באופן ספונטני ויפה.  חינוך בשבילי הוא דרך חיים וסלילת דרך מדויקת לפרט ולמכלול שלם ומרוצה יותר. ברמה האישית אני מחוברת מאוד לעולם החי, הגינון, והתנועה. בהצלחה מעיין! 

"צוות בבלי": ברוכות הבאות עידית וליאור, מחנכות חדשות בשכבת הבוגרים:

"היי אני עידית! סטודנטית לחינוך בתל חי, תמיד עבדתי במסגרות חינוכיות וכאשר שמעתי על גן הטבע שמחתי על ההזדמנות ללמוד על חינוך דמוקרטי תוך כדי עבודה עם הגיל הרך 🤍 בגן ילדי הטבע מצאתי נחת, מרחב, נשימה ושייכות. מתרגשת להתחיל!"

"היי! אני ליאור! בת 22 ממזכרת בתיה במקור, סטודנטית לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים. מתחברת ואוהבת מאוד את הגיל הרך. עבדתי בבתי ספר יסודיים, לגן ילדי הטבע הגעתי בזכות נויה המחנכת המדהימה שסיפרה לי על הייחודיות של הגן והאווירה בו. אני ממש שמחה שהצטרפתי לכאן:)

3. ילדימות חדשים: ברוכה הבאה לרורי שהצטרפה אלינו לקבוצה האדומה בנחלת יצחק! כיף לראות אותך משתלבת ומשחקת איתנו!

4. שמיכות חורף- ביום ראשון הקרוב אתם מוזמנים.ות להחליף שמיכות קיץ בחורף, דאגו להביא את השמיכה(עם שם!) בשקית ואנחנו נחליף ונביא לכם את הישנה.

5.שמות: נכון, כבר כתבנו וביקשנו, אבל לקראת החורף נבקש פעם נוספת - אנא רשמו שמות על הכל. יש נעליים חדשות? תתחדשו! ורישמו עליהן שם. מעיל חדש? נפלא! לרוב יש בו ממש מקום ייעודי לכתיבת השם. חיתולים? עליהם צריך כל יום מחדש את השם… סווטשירט - אחד הדברים שהכי הולכים לאיבוד, כיוון שמתחיל קר, ואז נהיה חם והילדימות מורידים. אם אין עלינו עט ואנחנו לא ליד התיקים, אתם יכולים להבין איך בקלות שוכחים מה של מי… מי שמתעצלים לכתוב - ישנן חותמות שם לבגדים שאפשר להזמין ובערב אחד לסמן את כל הבגדים וכו'. חלקכם משתמשים בזה וזה מצויין!

6.חנוכה: דצמבר בפתח ומביא עמו את חנוכה! עוד תקראו על איך אנחנו מציינות את החג בעדכונים הבאים, אבל בינתיים, שריינו את התאריך לחגיגה המשותפת שלנו בגן, בה תוכלו לראות בעצמכם מה הילדימות עושים בגן :)

26.12.24:

16:30-17:30 - תינוקיה (בבלי) וצעירים

17:45-18:45 - בוגרים

מאחלות לכולם.ן סופשבוע סתווי נעים ושקט, אחינועם, עומרי וכל צוות גן ילדי הטבע הדמוקרטי🌈

נחלת יצחק

צעירים נחלת יצחק

שבוע חורפי בסימן חברות 

השבוע החורף הגיע אלינו במלוא הדרו, מבעד לחלונות הגן או לדלת הכניסה יכולנו לראות את הגשם יורד וזה היה מרגש מאוד, כשיצאנו לחצר למדנו איך נכון להתנהל כשהכל רטוב. את המים מהדק גרפנו עם מגב, ייבשנו את הג׳ימבורי ופתחנו עמדת שטיפת מכוניות! 

החברים קיבלו סמרטוט כחול שאיתו ייבשנו וניקינו את המכוניות הרטובות. ניצלנו את ההזדמנות ללמידה על להמתין לתורנו ולחזק עוד קצת את עבודת הצוות ושיתוף הפעולה.

ומה עוד מביא איתו המזג החורפי? הבנה עמוקה יותר של הצרכים הפיזיים שלנו, מתי קר ומתי חם? האם אנחנו יכולים להוריד שכבה או שעדיין קריר בחוץ.. חלק מהחברים רצו מאוד לחלוץ כמו תמיד את הנעליים בחצר אז עצרנו ושאלנו, מה יקרה אם נישאר עם גרביים בחצר? הכל יהיה ספוג במים ממש כמו הסמרטוט. 

אנחנו לוקחים יותר ויותר אחריות על הגוף שלנו, לומדים לאט לאט להפשיל את השרוולים לפני שטיפת ידיים, ולמשוך אותם בחזרה למקומם כדי שיהיה נוח ונעים:) 

השבוע אל החצר שלנו הגיעה רורי חברה חדשה ומתוקה עם ההורים שלה, והחברים קיבלו אותה בשמחה רבה. זה מדהים איך בתקופת זמן כה קצרה למדנו כבר כמה משמעותי הוא ערך הקבוצה והאמפתיה שלנו אחד לשני. הכרנו לרורי את שיר הפסקת המים שלנו קולילי . כמובן, הראנו לה איפה להניח את הבקבוק. במפגש שמנו לב שרורי חלק מהזמן עוד מסתובבת עם מחנכת צמודה, מביאה משחק, מביאה ספר, החברימות המתוקים בצורה הכי אותנטית שיש הבינו מיד את העניין, לא ניסו לעשות גם או ״למחות״, להיפך! הסברנו שכשחברה חדשה מגיעה לוקח זמן להכיר את המקום ואת ההרגלים, והתפקיד שלנו בתור חברים ותיקים הוא לעזור לה להשתלב ולקבל אותה באהבה ובהבנה. 

נחליאלי קטן ראיתי בגן 

השבוע הכרנו שיר חדש במפגש, נחליאלי קטן. כשאנחנו מכירים שיר חדש אנחנו קודם כל מדברים אותו ומספרים עליו, אנחנו רואות ערך מאוד גדול בהיכרות עם שירים ולא רק כי זה נעים וכיף לרקוד. 

סיפרנו על הציפור המהירה ששמה נחליאלי, שיש לה זנב ארוך וסינור שחור על החזה. דיברנו על כך שהנחליאלי מגיעה אלינו בדיוק בעונה הזו והיא מאוד מאוד אוהבת לרוץ מהר, ממש כמו החברים שאוהבים לרוץ בחצר. ניצלנו את ההזדמנות ללמידה על הליכה איטית, מהירה וריצה ואיך כל אחת מהן מרגישה ממש אחרת. לבסוף שמענו יחד את השיר ורקדנו ביחד לצליליו. 

פעילות סתיו משותפת

חיזוק הערך הקבוצתי בא לידי ביטוי השבוע גם בפעילות החומר:) 

על השולחן פרסנו דף ענק ועליו ציור של עץ גדול עם ענפים, עץ ערום. החברים קיבלו כל אחד צלחת עם צבעי הסתיו, אדום, כתום, חום וצהוב ופונפון. ומה נעשה עם הפונפון? נשתמש בו ככלי לציור וצביעה. הפונפון מאפשר לנו עבודה על מוטוריקה עדינה שכן אנחנו צריכים לאחוז בו באחיזת פינצטה שאותה אנחנו כבר מתרגלים, לטבול בצבע ולהכתים את העץ שלנו בהמון המון עלי שלכת שנושרים. כשאנחנו עובדים בחומר בדף גדול ומשותף זה מצריך מאיתנו גם להיות ערניים לסביבה שלנו ולייצר מרחב שהוא נעים לעבודה משותפת. 

ספרים רבותיי ספרים

בשבועיים האחרונים התחלנו לייצר טקס חדש וכיפי, שקורה בין זמן ארוחת בוקר למפגש, שבו יש לנו כמה דקות פנויות להתארגן ולחכות לחברים שעוד שוטפים ידיים ומסיימים את הארוחה. אנחנו מביאים את ארגז הספרים הקשיחים שלנו, יושבים יחד במעגל חברים ומזמינים כל חבר בתורו לבחור ספר שבו ירצה לעיין. המחנכת שנמצאת איתנו עוזרת לנו לתווך לא רק את הסיפור עצמו, את השם שלו או על מה הוא מסופר אלא בעיקר על איך מתייחסים לספרים בגן שלנו? איך נפתח ונדפדף בספר, איך נחזיר אותו לארגז בלי לזרוק אלא להניח, ואיך נחליף עם חבר שלידי כי שנינו בדיוק סיימנו לעיין:) השבוע גם גילינו שיש כמה ספרים שנפצעו וזקוקים לטיפול דחוף! אל הכיתה הגיע אמבולנס הספרים שהביא איתו ציוד רפואי מיוחד ויחד תיקנו כמה מהספרים האהובים עלינו והבטחנו שנדאג לשמור עליהם. בסוף העיון בספרים אנחנו בוחרים ספר אחד שאותו המחנכת תקריא לכל החברים

שיהיה סופ"ש נעים ושקט, נתראה ביום ראשון עם סדינים רעננים,סלי כביסה, חיתולים עם שמות ובקבוקי מים מלאים , 

מאחלים כל צוות שכבת הצעירים בנחלת יצחק🌈

בוגרים נחלת יצחק

את השבוע שלנו פתחנו עם מזג אוויר קריר במיוחד! הרגשנו את מזג האוויר הסתווי- חורפי לאורך כל היום, בבוקר כשהגענו אל הגן, בזמן משחק בחצר ולאורך הימים שלנו הבחנו שהחול בארגז החול נשאר רטוב ולא הספיק להתייבש.

ציפורים נודדות

השבוע במפגש שלנו הכרנו שיר חדש! תחילה דיקלמנו את המילים כדי להכיר אותן, ואז השמענו את השיר והתחלנו לרקוד ולטייל קצת בכיתה לפי קצב המנגינה.

"ציפורים! ציפורים!

לאן אתן עפות? לאן אתן עפות?

קר לנו קצת בנוצות

לדרום אנו עפות

ציפורים! ציפורים!

מתי אתן חוזרות? מתי אתן חוזרות?

כשהחורף יעבור

לצפון שוב נחזור".

מארש דונדורמה | תנינים על הראש - ציפורים נודדות (קליפ)

שוחחנו בכיתה על ציפורים נודדות, מה זה אומר שהן נודדות? לאן הן עפות? מה הן מחפשות? מקומות חמימים יותר שיוכלו לשהות בהם. ומי הציפור המפורסמת והקטנטנה שמגיעה אלינו לביקור בכל שנה בעונת הנדידה? הנחליאלי!! מה מיוחד בו? יש חו סינור שחור על החזה, זנב ארוווך והוא רץ רץ רץ! כמובן שגם את השיר על הנחליאלי הכרנו לחברימות ומיד התחלנו לרקד!

שיר עד - נחליאלי קטן - מילים ולחן: עממי | ביצוע: יפה ירקוני - Yaffa Yarkoni

כשיצאנו לחצר החברימות הבחינו בחילזון שטייל לו בדוכן העץ וכולם.ן התרגשו מאוד! התבוננו יחד על החילזון ושמנו לב למחושים, לשבלול שעל גבו וגם לריר שהוא משאיר אחריו ושעוזר לו להתקדם במסלולו. 

שמנו לב שלוקח לו המון המון זמן להגיע אל גג הדוכן ופתאום חשבנו כמה לאט זוחל החילזון לעומת הנחליאלי הזריז. שיחקנו משחק מוסיקלי בו השמענו מנגינה משתנה, כשהמנגינה נשמעה מהירה- התרוצצנו וקיפצנו, וכשהאטה גם אנחנו נענו לאט לאט.

כתום כתום, מתוק מתוק

כפי שבטח שמתם לב, בתקופה האחרונה יש התלהבות גדולה מאוד בשכבה שלנו מפירות הדר טעימים. חברימות מביאים לנו המון הפתעות מתוקות וכתומות, שקיות קלמנטינות ותפוזים גדולים ועסיסיים. השבוע התבוננו בתפוז שחבר הביא אל הגן ושאלנו, רגע? איזה פרי זה? זה תפוז! ואיך אנחנו יודעים שהוא תפוז ולא קלמנטינה? הילדימות המתוקימות ענו לגמרי בעצמם- הוא גדול יותר! החלטנו להביא גם קלמנטינה לצורך ההשוואה:) 

התבוננו יחד והילדימות מנו הבדלים פשוט נהדרים! לאחד- קליפה עבה, ולשניה דקה! אחד גדול והשניה קטנה! באחת יש חרצנים ובשני- לא מצאנו בכלל.. והטעם? שונה לגמרי!!! אז מה דומה? הצבע! שניהם כתומים ולשניהם טעם מתוק וטעים:)

מה עוד עשינו השבוע? בגזרת החומר המשכנו לעסוק בשלכת ויצרנו עצים נהדרים בעזרת עלי שלכת שאספנו והדבקנו אותם על גבי דף שעליו צויירה צמרת עץ. כל חבר קיבל דף מצוייר, לקקן, דבק לבן וחופן עלי שלכת קראנצ׳ים!

צבעי השלכת

השבוע התבוננו עוד קצת בחצר שלנו, בעלי השלכת שאספנו, ושמנו לב לצבעים שממלאים את הרחובות והסביבה שלנו. מה היה לנו שם? מעט ירוק, חום, כתום וצהוב. כל חברה וחבר קיבלו דף ומכחול, על גבי הדף פוזרו נקודות של צבע צהוב, מרחנו והברשנו אותו ולתוכו טיפטפנו גם מעט אדום, מה יצא לנו? כתום! הוספנו מעט חום וערבבנו! התבוננו בגוונים המרהיבים שיצאו לנו והנחנו את הדף להתייבש לו:)

ניפגש בשבוע הבא עם סדינים רעננים, בקבוקים מלאים ומעילים עם שמות:)

מאחלות סופשבוע חמים סתווי ושקט מכל צוות שכבת הבוגרים🌈🧡.

בבלי.

תינוקיה

שלום הורימות!

עוד שבוע מאחורינו, עם גשם וקור ואין כמו לשחק בתוך הכיתה ולהתאוורר מתי שיש הפוגות. אז מתלבשים חם, דואגים שבמגירה יהיו לנו בגדים חמים להחלפה וגם גרביים ויצאנו לדרך. 

בחצר עלי שלכת שמישהו פיזר וגם מר שבלול שהחליט להישאר איתנו כל עוד אנחנו מדקלמים לו " בוקר בא ומר שבלול יוצא לטיול". גם הרגשנו בריזה קרירה מקררת לנו את האפים ולפעמים אפצ'י אחד גדול יוצא מכל הלב וגם הביא לנו נזלת.

במפגשים הקבוצתיים שרנו לגשם ושיחקנו עם המקל גשם מה עוד מעבר למגדל ולרשרש אפשר לעשות איתו .. למשל .. לגלגל!!!!!! גם ממשיכים להשחיל קוביות, בוחשים, מקל רופא. 

אנחנו גם אוהבים לשמוע סיפור לפני השינה צהריים , השבוע קראנו "ברכבת יושבת ארנבת" .

ובין טיפות הגשם הקרקול CARACOL לקח את הבית איתו. כאשר יורד גשם הוא נכנס בפנים ומחכה.

זה הרוח השובב- https://www.youtube.com/watch?v=bX5ubkVUEJo 

טוק טוק צא חילזון- https://www.youtube.com/watch?v=73Pre2Shb6w

יורד גשם - LLUEVE LLUEVE - שואבה שואבה  https://www.youtube.com/watch?v=h7B6TsvEc9M&list=RDEMitf0bxMZJs7RhZmmpGizdA&start_radio=1

לפני שנפרדים מזכירות לשלוח בתיק 2 סטים בגדים חמים, גרביים, ושיש תמיד במגירה אישית עוד מכנסיים וחולצות וסוודר חם למקרה הצורך .

מאחלות לכולם.ן סוף שבוע נעים וחמים.

באהבה

צוות התינוקיה

צעירים בבלי

פיתוח העצמאות והלבוש

השבוע היה שוב מאוד גשום, ואנחנו מצד אחד קצת יותר התכרבלנו לנו בכיתה, ומנגד נהנינו מכל התופעות שלגשם ולסתיו היו להציע לנו. פגשנו חברימות חדשים, ולמדנו מיומנויות חדשות, וכל זה היה מהנה ביותר.

במהלך השבוע, הילדימות המשיכו לפתח את עצמאותם בתחום הלבוש. הם למדו להפשיל שרוולים ולהוריד מעילים בכוחות עצמם, פעולה שהפכה למשחק מהנה ומאתגר. עם הגעת החורף והגשם, הילדימות הגיעו לגן בנעליים חורפיות וצבעוניות, והכירו את גרביהם בצורה יצירתית. לפני יציאה לחצר, ישבנו יחד ובדקנו מי עם מגפיים ומי עם נעליים, והסברנו שרק עם מגפיים אפשר לקפוץ בשלוליות. למה בעצם? המגפיים עשויות מחומר מיוחד שהמים לא יכולים לחדור! הנעליים עשויות לרוב מבד ואינן מגנות לא מפני הקור ולא מפני המים, ויכול להיות מאוד קר ורטוב בתוכן. אז איך נשמור על הגוף שלנו? ננסה לשמור על הנעליים שלנו יבשות! נשים לב שלא קר לנו מדי ולא חם לנו מדי עם הבגדים. 

חברימות שקפצו לביקור

השבוע הכרנו את חזי החילזון, שבא לבקר אצלנו בחצר והפך לחבר חדש ומיוחד בגן. הילדים שרו בהתלהבות את השיר "טוק טוק צא חילזון", וצפו בחזי אוכל את המלפפון באהבה. כל הילדימות קיבלו משימה יומית להאכיל את חזי, מה שחיזק את תחושת האחריות והאהבה כלפי החיות.

כשהשמש חזרה לזרוח, לפתע התחלנו לשמוע ציוצי ציפורים רמים! הציפורים דיברו ביניהן ממש הרבה? לא הצלחנו לראות אותן, אבל ניסינו לנחש: אולי אלו מיינות? אולי יונים? עורבים? דררות? ואולי בכלל מסתתר שם נחליאלי? שרנו את שיר הנחליאלי וקיפצנו לנו בריקוד בחצר.  

מה למעלה מה למטה

בנוסף, ערכנו פעילות מרתקת עם כיסאות שבה כל ילדימות קיבל כיסא משלו. המחנכת עמדה מול כל כסא, והילדימות ביצעו תנועות מגוונות כמו לעמוד לצד, מאחורי ולפני הכיסא, להרים אותו, לצפות מתחתיו ולשבת עליו. הפעילות הסתיימה ברכבת משותפת למסע חזרה לכיתה, שהפכה את הלמידה לחוויה משותפת ומהנה.

חוויות מהחצר

מהחצר, הרגשנו את רוח החורף הקרירה שנשאבת בין העצים. העלים הנושרים ריחפו באוויר כמו רקדנים, והילדימות נהנו לצפות בהם נעים ממקום למקום. הרוח נשאה גם את תנועת השיער שלהם, מה שהוסיף לתחושת החיבור לטבע המשתנה. עם הגעת החורף והגשם, הילדימות הגיעו לגן עם נעליים חורפיות וצבעוניות, והכירו את גרביהם בצורה יצירתית. גילינו שלוליות חדשות שהפכו למגרש משחקים רטוב ויצירתי, בו הילדים יכלו לטבול, לקפוץ וליצור משחקים חדשים עם המים הזורמים.

גילויים ומשחקים

מה אפשר לעשות עם מקל? הילדימות גילו שימושים יצירתיים למקלות צבעוניים: הכניסו אותם לקופסה דרך חור במכסה, ספרו ומיינו אותם לפי צבעים, ובנו מסלולים ארוכים להסיע בהם מכוניות קטנות.אפשר גם לתקוע מקל בבצק ולעשות "ארטיק". המשחקים הללו פיתחו את כישורי הספירה, המיון והיצירה שלהם, והפכו כל יום להרפתקה חדשה ומלאת יצירתיות. ומה עוד אפשר לעשות עם בצק? 

חימר חלקלק

בפעילות החומר שלנו השבוע הוספנו מים לחימר והילדימות הרגישו איך החימר הופך לבוצי, מדמה את הבוץ שעל הרחובות בעקבות הגשם. ציירנו עם האצבע על השכבה שנוצרה על השולחן, וראינו שאפשר "לכתוב" איתה ולצייר! ומה נעשה בסוף הפעילות? חלק חשוב ואהוב של כל פעילות היא הניקיון שאחרי. הילדימות קיבלו סמרטוטים שלהם, וניסו לנקות את העמדה שלהם! לפעמים אנחנו כל כך נהנים שאנחנו מנקים יותר זמן ממה שלקח לנו לעשות את הבלאגן על השולחן!

עזרה הדדית ושיתוף פעולה

 הילדימות הבינו את החשיבות של עזרה אחד לשני. הם למדו להעביר בקבוקי מים בין ילד לילדה, לחלוק משחקים ולבנות יחד ארמונות חול מרהיבים או מגדל מגנטים. כאשר מישהו זקוק לעזרה או רוצה לשחק, אנחנו מתחילות לראות שלפני שאנחנו ניגשות לעזור, הרבה פעמים כבר אחד הילדימות באו לבדוק האם הם יכולים לעזור: זה לפעמים במשהו קטן כמו להביא בקבוק או מוצץ, ולעתים במשחק של ממש שעוזר לחבר.ה שמתקשה להצטרף או אולי קצת עצוב.

ולסיכום השבוע…

השבוע חיכינו הרבה לגשם, והילדימות במיוחד חיכו בהתרגשות רבה. כשהוא הגיע, הילדימות השקיפו בהתפעלות על טיפות הגשם הנופלות, הרגישו את הרטיבות על עורם, ושיתפו אחד את השני בתחושותיהם. הגשם יצר אווירה קסומה ומרעננת בחצר, והפך את כל הפעילויות למרתקות ומלאות חיים. יחד עם הרוח והעלים הנושרים, הילדימות חוו שבוע עשיר בחוויות טבעיות, יצירתיות ושיתוף פעולה, שמחזק את תחושת הקהילה והעצמאות שלהם.

ניפגש ביום ראשון עם בקבוקים מלאים, סדינים נקיים, ומוכנים לשבוע חדש ומרגש! 

מאחלות שבת שלום שלווה שקטה וחמימה, מכל צוות שכבת הצעירים בבלי! 

 

בוגרים בבלי

עוד שבוע מלא חוויות סתיו עבר על כיתת הצהובים!

 את הבקרים שלנו אנחנו פותחים עם השיר "בא סתיו", שמכניס אותנו לאווירת העונה המשתנה. בנוסף, התחלנו לדבר על ציפורים נודדות ובמיוחד על הנחליאלי. מיהו הנחליאלי? מה מיוחד בו? יש לו סינור שחור על החזה, זנב ארוך..הוא מקפץ? הוא מדלג? הוא רץ רץ רץ. למה הוא עצר דווקא אצלנו? מאין הוא הגיע ולאן הוא הולך? למה ציפורים נודדות בכלל? את התשובות קיבלנו בשיר המקסים של מארש דונדורמה "ציפורים נודדות" ִשאותו רקדנו כמו ציפורים!

"ציפורים! ציפורים!

לאן אתן עפות? לאן אתן עפות?

קר לנו קצת בנוצות

לדרום אנו עפות

ציפורים! ציפורים!

מתי אתן חוזרות? מתי אתן חוזרות?

כשהחורף יעבור

לצפון שוב נחזור".

(מארש דונדורמה)

בנוסף, קראנו את הספר "ציף וצוף" של רינת הופר, שבזכותו יצאנו למסע מרתק של היכרות עם ציפורים נודדות נוספות. בסיפור פוגשים את ציף וצוף, שני ציפורים סקרניות שמחפשות את דרכן אל מקומות חדשים. דרך הסיפור הילדימות נחשפו לציפורים שונות כמו דרור, דוכיפת, שחרור, בולבול ועוד, ולמאפיינים שלהן – מי הן, איך הן נודדות ולמה הציפורים עוברות ממקום למקום. הסיפור עורר שאלות וסקרנות והביא אותנו לחשוב על התופעה המיוחדת של נדידת הציפורים ומדוע הן עוברות כל כך הרבה קילומטרים כדי למצוא את המקום המושלם עבורן.


עוגת תפוזים מעשה ידינו!

הילדימות עשו תהליך מדהים עם רוני וסימה! לקבוצת הבוגרים בגן שלנו יש המון תפקידים אחד מהם זה לתת מהיכולות שלנו לחברינו בקבוצות הצעירות יותר והשבוע פינקנו בעוגה מעשה ידינו. אז מה עשינו…. הכרנו את התפוז הצבע המרקם, הבנו שצריך את המיץ שלו אז לפני שפתחנו אותו מעכנו היטב בידיים כדי לעזור למיץ לצאת.. הזמנו בכל פעם חבר.ה וסחטנו בעזרת הידיים את התפוז לקערה זה קצת השפריץ והצחיק. לאחר שמעכנו קיבלנו כפיות והמשכנו לנשנש את מה שנשאר מהתפוז בינתיים סימה הכירה לנו את תמצית הווניל, הקמח והשמן עירבבנו יחד. בעזרת מצקת מזגנו את הבלילה לתוך התבניות, שמנו על העגלה והסענו אותה יחד עם סימה למטבח שם הם נחו ונאפו בתנור.. בגן היה ריח מתקתק והדרי… בסוף היום חילקנו לכל קבוצה תבנית עם עוגת התפוזים הראשונה שלנו כקבוצה💫.

"טוק טוק טוק צא חילזון די לישון די לחלום עוד מעט ירד הגשם הראשון… "השבוע זכינו לאורחים מיוחדים בכיתה – שבלולים שהגיעו לביקור מרתק!שמנו את השבלולים בקופסה והילדימות באו להתבונן בהם מקרוב. הילדימות שמו לב לקונכיות שלהם – צורתן, הצבעים, והאופן שבו הן מגנות על השבלול. גילינו שכשמוסיפים מים לקופסה, השבלולים מתחילים להרגיש בטוחים ומוציאים את גופם החוצה. הילדימות התלהבו לעקוב אחרי התנועה שלהם, ויחד שאלנו שאלות: איך הם זזים? לאט או מהר? מה הם אוהבים לאכול?כדי לפנק את האורחים שלנו, הוספנו לקופסה מלפפונים טריים, וביום למחרת חזרנו לגלות שהמלפפונים חוסלו לגמרי! השבלולים עוררו סקרנות רבה והכניסו אותנו לעולם שקט, איטי ומרתק, ואנחנו מחכים לראות אילו תגליות חדשות מחכות לנו בהמשך!

שיר החילזון

זה מקל? זה חרק? זה מקלונאי!

המשכנו גם השבוע לטפל במקלונים שלנו, בני משפחת המקלונאים. המקלונאים הם חיה עדינה-עדינה, וכשאנחנו מטפלים בהם, צריך מאוד לשים לב לעשות זאת בזהירות. מרוב שהם עדינים, לפעמים ממש קשה לראות אותם, או לשים לב שזה בכלל לא מקל קטן בין כל העלים והענפים, ולכן יש להם כל מיני כינויים "כמו מקל רפאים". לכן, אנחנו גם לא תופסים אותם בידיים, אלא מרימים את העלה עליו הם עומדים, ונותנים להם לטפס עלינו לגמרי בעצמם! מדי יום אנחנו מאכילים אותם בעלי היביסקוס שהם אוהבים ויש הרבה בשכונה - אתם מוזמנים לקטוף כמה בדרך לגן כדי להאכיל אותם! הם אוהבים גם לאכול עלי עץ תות, עלי ורדים וחוביזות!

קפיצות בשלוליות – חוויה רטובה ומלמדת!

גם השבוע זכינו לשלוליות בחצר! הילדים קפצו בהתרגשות גדולה, נהנו מהרעש של המים ומההשפרצות של הקפיצה בשלוליות. זו הייתה הזדמנות מצוינת ללמוד שהקפיצה בשלוליות יכולה להיות חוויה מאוד מצחיקה ומהנה, אבל גם מאוד רטובה – האם נעים לי ללבוש בגדים רטובים? אחרי שקפצנו בשלוליות, מה עושים? מחליפים בגדים! איך חולצים מגפיים? איך מורידים גרביים? איך לובשים מכנסיים? האם נעים לי עכשיו ללבוש בגדים יבשים ונעימים? איזה כיף לגלות שאפשר גם להתלכלך וגם להרגיש טוב עם בגדים יבשים ונעימים אחרי כל החוויה!

פרידה מרגשת מגלי 🧡השבוע נפרדנו מגלי האהוב שלנו, שממשיך עם משפחתו להרפתקה חדשה במקום מגורים אחר. גלי, שהיה חלק משמעותי מהקבוצה, הביא איתו תמיד שמחה, צחוק ואנרגיה טובה. כולנו כבר מתגעגעים!

איחולים לשבת קסומה וסתוית! נתראה ביום ראשון עם סדינים רעננים ובקבוקים מלאים. באהבה,צוות כיתת הצהובים 🧡🍁